, ond och slut

2008-10-05 / 21:39:48
.. i kroppen.. det är jag idag de.
Spelade mina sista 90 minuter för säsongen, kanske även de sista 90minuterna i den där tröjan.
de återstår att se.
Trots en lite upp och ner säsong från vårat lag och ett väldigt ungt lag så älskar jag de!
Tycker vi har haft en rolig säsong, även fast jag är den mest ökända spelar bland domarna, pga mina ibland inte så passande ord på planen.. De konstiga e´ att jag fått höra ett antal gånger från tränare,ledare och spelare i vårt lag att alla domare vet vem jag är. pga detta, men har dock ändå inte fått något gult kort eller tillsägelse under hela säsongen. lite chockande. så vet inte vad jag ska tro om de dära:p
har iofs en söt liten flicka i laget att be om ursäkt efter en inte allt för snäll kommentar på matchen igår, Förlåt Marre. menade inge illa me de, men de går inte att spela fotboll och ha händerna invirade i tröjan och med armarna i kors:p
ja de jag skulle komma fram till, va då att jag var grymt laddad inför dom här sista 90 mnuterna igår. trots att jag inte rört en boll på 14 dagar och inte heller något särskilt ansträngade, mer än att gått på stan. ( om nu de är någon träning)
och laddad som jag va, jobbade jag och gjorde mitt bästa ( mesta dels) under dom här 90 minuterna. och därmed så vart de ett antal hårda närkamper och några nickdueller, som nu gjort att jag har fruktansvärt ont i heela kroppen. Bena, armarna och mest av allt i revbenen på höger sida.. Så ska smöra lite för mamma o hoppas på att hon kan massera mig lite.
ja ja, nog om de..
kanske ska berätta lite om min praktik och de senaste 2 veckorna som jag spenderat i kära Östersund.
har varit hemma i snart 2 dygn och längtar redan tillbaka. Gruvar mig för att gå tillbaka på skolan imorgon. tillbaka till stressen och allt skolarbete som "förgyller" mina drömmar om natten.
vet inte riktigt hur jag ska klara av de här sista månaderna i skolan om de ska vara så här mycket lektioner o grejer att göra. huvva. Men får väl ta de som de kommer, o göra mitt bästa. Glädja mig med att jag är ledig 2 dagar i veckan och förhoppningsvis spenderar de flesta av de dagarna i stan framöver:)
tillbaka till mina 14 dagar då, som jag spenderade på Attacus mellan 08.00- 16.30 på dagarna. sedan gick jag hem, åt middag och spenderade sedan kvällarna med Martina och en del av dem även med emelie, emma och jessica:)
även några kvällar spenderades på en ishall antingen i Nälden eller i Z-hallen.
Så såg ungefär mina 14 dagar ut. även en kväll spenderades på bowlinghallen, men de har jag nämnt i ett ett tidgare inlägg.
är väldigt nöjd med min tid i staden, och önskar jag kunde få ställa in livet på repeat. iaf ett tag till, några veckor.
Skulle kanske gjort en del saker lite annorlundare o roligare. tagit tag i en del saker lite bättre o så. men får väl se till o göra de nu såhär i efterhand, försöka ställa de till rätta:p får vi se hur de går..
Min helg har jag iaf spenderat här hemma, eller fredagkvällen satt jag i näskotthallen och såg på hockey, där Nälden vann efter förlängning mot Ånge me 5-4 :)
sen bar de hemåt, övernattning hemma hos mig för Martina. klev upp, åt gröt till frukost innan matchen som jag nämnde tidgare. När matchen sedan var överstökad åt vi middag med laget. Efter en god middag med gott sällskap gick jag hem, tog de lugnt ett tag innan jag gick ner på Nordica för att möta flickorna! En helt klart godkänd kväll, enligt mig.
Den här dagen har tyvär inte varit särksilt givande. klev upp halv 1, Jätteont i kroppen och Jättetrött o slut. Klev upp, läste et konstig sms jag fått medans jag legat o sovit, ringde till Martina o prata lite om gårdagen m.m. Sen åt jag lite frukost, kanske borde kallas lunch klockan ett på dagen men vad vet jag. sen åkte vi till mormor o morfar för lite fika me släkten. Sedan en sväng o sa hej till farmor. och sen har jag inte gjort allt för mycke, som är värt att nämnas. har iofs skrivit lite sånt där onödigt vetande redan känns de som, så ska nog ta o avrunda de här inlägget snart.
Känns som jag glömt att skriva något, vet att de va något jag ville skriva om, men kommer inte på va de va nu.
aja får vl återkomma me de när jag återfår mitt minne:p
Min hjärna funkar inte som den ska idag. haha

Take care
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback