jobbigt beslut

2010-11-23 / 18:47:44

Har ett beslut jag måste fatta inom en snar framtid och det känns tungt..
Jag vill men samtidigt inte. Fotbollen är som en del av mig och det skulle bli tomt utan den.
Men känns inte bra att inte göra sig själv rättvis. Gå in i ännu en säsong halvskadad är det roligt de?
Älskar ju att spela fotboll men hatar att spela när det går dåligt.. Med ett otränat knä går det oftast inte bra. Och Eftersom jag har psyke som en guldfisk så tar jag inte tag i det o tränar upp mig igen heller. Det är alltså de jag måste ta ett beslut om. Ifall jag ska lägga ner massamassa timmar på att träna upp mig ordentligt och sedan lägga ner massvis med timmar i vår/sommar och spela fotboll eller om jag ska börja träna något bara för skoj och sedan vara "fri" i sommar och kunna göra vad jag vill. För även fast jag tycker det är sjuktligt roligt att spela fotboll så tar det himla mycket tid och man blir som lite låst. Matcher varje helg och träningar flera gånger i veckan.
Läkaren sa ju även till mig i våras att om jag ska spela fotboll igen borde jag operera mig och även träna upp mig mycket. Annars kommer jag förmodligen vara knäinvalid innan jag är 30. Är det värt de?

Har haft dom här tankarna i hjärnan varje år sen jag gjorde illa knät och det är jobbigt!
Vet ju att jag kommer sakna de så grymt mycke om jag slutar. Men vet att jag kommer kunna ångra mig när jag blir äldre och har ont i knät dygnet runt, som min käre mor.

Ska jag va dum mot kroppen och fortsätta eller ska jag va dum mot mig själv och sluta?
Om jag ska fortsätta måste jag verkligen skaffa mig viljan att träna upp mig, måste!

Fick även förfrågan igår om att bli domare, kanske vore något för mig?
Jag som alltid klagar på domarna, borde kanske ta över och göra det rätt ;)

Blir många timmars tänkande innan jag kommer ta ett beslut..

Jag kommer nog måsta inse att min karriär är över. Att det inte kommer kunna bli som förut igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback