vet varken ut eller in

2011-08-03 / 13:34:40
Är konstaterat av mig själv nu att min kropp inte längre är som den ska. Vad de beror på vet jag inte, men ska göra allt för att ta reda på de. Och jag kommer inte ge mig!

En sak till som gör att jag inte längre mår eller är som mig själv, är att jag saknar fotbollen. Känns konstigt att få förfrågningar på FB om match, träning osv. Saknar laget, att knyta på mig skorna och att springa runt på plan och göra de jag alltid älskat. Ena sidan av mig säger att det är de bästa jag vet. Medans en annan sida säger att jag inte behöver fotbollen längre. Att det inte är jag och att jag inte mår bra att att spela. Vet att jag har en jävla skada i knät och det gör mig förbannad när jag tänker på de. Vilket jag tänker på inprincip varje dag. Men o andra sidan så kan jag springa, gå och göra nästan allt jag vill utan att tänka på de. De enda jag egentligen inte kan, (eller jo jag kan, men inte riktigt vågar) är att gå in i närkamper under match. Om jag bara kunde få tillbaka lite styrka och sedan ta mig mod att gå in i en närkamp då skulle jag lätt som en plätt kunna spela fotboll igen. Frågan till mig själv är, varför jag inte bara tar tag i de? Varför jag inte tar mig mod och ger det en ärlig chans? Vet ju att jag är så jäkla glad när jag spelat en match och de gått bra. Men vet lika väl att jag är förbannad resten av dagen om jag spelar en match och inte prestera som jag förväntar av mig själv. Det är just de som gör att jag inte spelar fotboll. Just de faktum att jag gör mig själv besviken. Att jag inte prestera som jag vill och vet att jag kan. (Eller åtminstonde har kunnat)
Känns konstigt o veta att mitt lag, mina tjejer, har match imorgon i Brunflo. Typ 2 mil från vart jag bor. Och jag ska inte vara med?
Mina nya fina fotbollsskor, står i garderoben och bara väntar på att få bli använda. Lika väl som dom ibland gömmer sig och absolut inte vill att jag ska se dom.
Min hjärna och jag är tankspridd. Vill inte riktigt inse att det är slut på de här. Vill inte förstå att jag gjort min sist match. Och vill absolut inte inse att den sista matchen jag spelade vart oavgjord. Så ville jag inte avsluta min karriär. Såg framför mig hur jag avslutade den på topp. Att jag gjorde mitt livs bästa match och hjälpte laget att vinna. De var så jag ville avsluta min karriär. Betyder de att den egentligen inte är slut än? Jag vet inte. Måste fundera ett tag till..

Kände att jag bara var tvungen att skriva av mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback