I Italien igen

2012-06-17 / 17:52:25
Hej igen!

Nu är vi framme på nästa stopp på resan. Nämligen Vendig. Otroligt mysig och romantisk stad. Inte så mycket kulturellt att se direkt, men som sagt riktigt mysigt. Istället för stadsbuss åker man stadsbåt. Gabska häftigt, går olika linjer och mest hela tiden.. Det är verkligen vatten och broar överallt, precis som jag sett framför mig. Och självklart gondoler. Massvis av dom, men kostar ca 700-800 kronor för rutt så vi hoppar över de!
Vi är precis hemma på hotellet igen efter att ha gått runt runt och lite halvt vilse i stan här.  Det är smågator överallt men tillslut hittar man någonstans där man varit förr och kan hitta rätt igen. Vi bor på ett gammalt palats som dom gjort om till hotell. Lite speciell inredning men det har sin charm.
Nu ska vi snart duscha och göra oss i ordning. Sen gå ut och äta middag på något mysigt ställe. Även bestämt att det blir italiensk glass till efterrätt. Mums, längtar redan!

De va allt för nu

Puss



Kommentarer
Postat av: Karin

Ååå ni verkar ha det så underbart vännen! Är sååå avis. Jag vill också ha italiensk glass!! Längtar till du kommer hem så jag får höra om era äventyr! puss och kram <3

2012-06-17 @ 22:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback