Väntans timmar

2012-06-26 / 13:53:11
Hej på er!

Nu bär det strax av med väskorna mot bussen som ska ta oss till flygplatsen. Tror verkligen min kropp ställt in sig på att åka hem ny. För den mår dåligt av vad jag än äter, mår illa hela tiden och jag står inte ut med värmen. Är helt slut och trött hela tiden. Undra om det är tecken på hemlängtan?
Missförstå mig rätt. Det har varit en underbar resa och är det fortfarande. Men när man väl ställt in sig på att åka hem då är väntan det värsta som finns. Att bara försöka få tiden att gå är trist!
När man väl accepterat att resan snart är över och att vi faktiskt flyger hem till Sverige idag, ja då vill jag att väntans timmar ska gå snabbt så man bara är hemma någon gång. Att resa här nere har varit en annan sak, då vet man att man konmer på ett nytt och spännande ställe varje gång man kliver av tåget eller båten. Men nu vet man vart man hamnar och har varit där ett ex antal gånger förut. Inte fullt så spännande som att komma till en helt ny stad. Men dessa väntans timmar har sin charm det också, på nått vis. Det är en del av resan. Men det kommer bara säga "swoooch" så är dom förbi också, antar jag..

I alla fall, till något helt annat, tog vi en sista italiensk glass för att avsluta resan. Ett perfekt avslut. De lever verkligen upp till sitt rykte, utsökta glass. Mums!

Nu lär ni inte höra nå mer från mig förr än vi är i Sverige igen.
Så ha de Bra tills dess!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback