När du lämnar oss

2013-12-05 / 15:49:36
Vissa dagar är tyngre än andra. Idag är en sån dag. När tårarna inte vill sluta rinna längs kinderna. Att behöva inse att en människa som varit en av dom viktigaste i hela mitt liv sen den dagen jag föddes, inte kommer vara hos mig resten av mitt liv. Om han lämnar oss idag, imorgon eller någon annan dag de kan jag inte svaret på. Vet bara att det kommer hända, att det är nära nu. Att han förmodligen inte kommer få vara med den dagen de blir barnbarnsbarn eller den dagen jag kommer känna mig som allra vackrast, mitt framtida bröllop. Kanske är han inte ens här vid min nästa födelsedag. Det skär i hjärtat på mig att ens behöva tänka tanken. Även fast jag vet att den dagen de händer så är det de bästa för honom. Men det kommer göra ont, så jävla ont. Kan inte ena föreställa mig. Om ändå mina tårar kunde göra dig pigg & frisk igen. Då skulle du varit de för länge sen. Oavsett vad som händer och när det händer så kommer jag älska dig. Jag kommer bära med mig dig i mitt hjärta och tänka på dig var eviga dag tills den dagen vi möts igen.
Om någon kunde känna de jag känner nu, förstå den tomheten som redan infunnit sig i min kropp. Trots att du fortfarande finns med oss så känns det närmare än nånsin, att det faktiskt kommer en dag när du inte längre gör de. Jag vill bara skrika, slå sönder något och hoppas att det skulle göra allt bättre. Fan fan fan vad jag hatar detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback