Kärringar ska inte få åka tåg

2013-01-14 / 08:12:30

Hej på er!

Väldigt längesen igen.
Sitter än en gång på tåg ner till Stockholm och konstaterar även idag att det inte är min grej. Bokade denna gången på den tysta avdelningen för att vara säker på att jag skulle få sova lite. Eftersom de alltid brukar vara tanter som pratar, bebisar som gnäller eller något liknande störande ljud. Fick sitta första två timmarna själv på mitt dubbelsäte och tyst och skönt var det. Åt lite frukost och kröp sedan ihop under filten i hopp om att få sova lite då jag klev upp före fem i morse. För ca en kvart sedan klev de på en tant jävel på tåget. Ursäkt språket men vissa idioter är mer egoistiska än andra. För Ni vet armstödet som är mellan mig och henne, vem har sagt att det är hennes? Jo hon tydligen. Min jackärm råka ligga på de armstödet. Då putta och putta och putta hon på min jacka för att den skulle vara på "min sida". Sedan boxar hon till mig i sidan med armbågen så hon fick plats med sin arm på armstödet. Jag bryr mig absolut inte om de där jävla armstödet. Skulle inte ens använda de om jag kunnat. Men bara för att hon gjorde sådär så blir jag så fruktansvärt irriterad och har sån lust att putta bort hennes arm från stödet när hon lutar sig på de. Ni vet, precis när hon lägger all vikt på just den armen. Tänk er då att få putta undan den och hon kommer falla framåt. Vore så sinnes kul. Men sån är inte jag. Jag sitter här, biter ihop och ber om ursäkt att min jackärm råkade nudda "hennes" armstöd. Usch fy och Blä för denna kärring!!! Nästa gång ska jag banne mig boka två säten bredvid varann för att vara säker på att jag inte hamna bredvid någon sån här idiot igen.
Och Ja jag är trött och överreagerar. Men ändå!!

Jag som för en gångs skull var på ganska bra humör trots att jag klev upp så tidigt. Men inte längre. Tack för de!
Hoppas de blir bättre när jag kommer fram på skolan. Är i alla fall säker att de blir bättre ikväll när jag får träffa söta fröken Skoglund. Det bästa med dessa små tripper ner till Stockholm.

Nog för denna gången. Nu har jag fått gnälla av mig och det känns faktiskt lite bättre. Vart ett jäkla långt inlägg dock. Antar de är ungefär en som läst hela. Men men. Ha en bra måndag!

Hej rå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback