Vårt 2014

2014-12-31 / 15:35:59
Idag är det nyårsafton gott folk och vi ska fira in det nya året. Middag och trevligt sällskap och jag är säker på att det kommer bli en bra kväll!
Vi var nyss på affären och laddade upp med bubbel till tolvslaget.
Självklart ska det vara rosa bubbel, vad annars?

Mitt 2014 har varit ett bra år men ett år där jag verkligen fått jobba med min stresstålighet. Vi har utsatt oss för många nya och spännande situationer som tidigare skulle gett mig magsår men som nu ger mig adrenalin och lust att göra ännu större och utmanade grejer i livet..
Även om det varit tufft att vara ifrån familj och vänner sen vi flyttade från trygga Jämtland så ångrar jag det inte en sekund. Jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv och utvecklats som människa. Det låter extremt klyschigt men det är sanningen. Nu känner jag att med Victor vid min sida klarar jag Allt! Ser fram emot vårt 2015 och vad det har att erbjuda. Har en känsla av att det kommer bli vårt bästa år någonsin. Vi ska göra de till vårt bästa år nånsin!

Sedan finns det (förutom mina fina vänner, min familj och min extra familj) en otrolig viktig människa som också gett mig ett självförtroende och mod att göra mer än jag någonsin trott jag skulle klara av. En person som jag vill tacka för att hon har peppat mig och uppmuntrat mig till att våga gå utanför min comfortzone. Hon är en människa som jag tror inte ens vet om hur viktig hon varit för mig de senaste åren. Hon är en förebild och en inspirationskälla för mig. Hon är min föredetta chef och förhoppningsvis någon gång i framtiden blir hon det igen.
När jag sa upp mig på E&Y i Borås och grät av stress för jag inte visste om jag gjort rätt beslut. Det första jag tänkte då var att jag ville prata med Maria för att höra om hon tyckte jag var galen eller om hon puschade mig att bara köra på. Jag sa upp mig från ett fast jobb och samtidigt visste jag inte ens vart vi skulle ta vägen. Vart skulle vi flytta? Vad skulle jag jobba med? Det vart en stress men också en adrenalinkick som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera. Och samma dag pratade jag med mamma som hade pratat med Maria och som jag hoppades så hade hon tyckt att vi gjorde helt rätt och puschade oss att göra något nytt. Så i och med de fick jag ett lugn i kroppen och längtade bara till att få veta vad vi skulle göra härnäst. Och här sitter vi nu, i Reykjavik på Island. Vem kunde tro de för några år sedan att vi skulle flytta hit?
Är så innerligt glad för allt jag fått uppleva inte bara under våra månader på Island utan allt vi gjort under vårt 2014. Jag vill tacka alla som varit en del av vårt år och önskar er alla ett gott nytt 2015! Och ett extra tack till Victor som varit min stöttepelare, en glädjespridare och mitt lugn genom allt. Han är bara bäst!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott Nytt År, finaste Sandra!
Nyårskram från "gamla" kollegan Birgit
🎉🎊😊

2014-12-31 @ 16:11:03
Postat av: therese Gustafsson

Du är fantastisk! ♡

2015-01-01 @ 03:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback