Perlan restaurant

2014-10-26 / 18:12:00
Oj oj oj vilken middag vi åt igår. Första gången i mitt liv som jag njutit av mat på riktigt och som jag helst inte skulle vilja sluta äta. Det var att jag tillslut blev så mätt och mådde illa som gjorde att jag var tvungen att sluta äta. Hade helst velat tagit två eller tre tallrikar till med efterrätt men magen sa stopp.
Det var så otroligt mycket olika saker att smaka och allt var gott tillagat på olika sätt. Var en riktig proteinrik middag kan man lugnt säga. Favoriten, förutom all efterrätt, var ankan och laxen. Smakade på näst intill Allting faktiskt, tro det eller ej. Jag som är så nedrans kräsen men de ingick ju i buffén så lika bra att prova.Vi åt allt från lax,öring,sill, krabbsallad, delfin och ål till känguru, älg, ren, kronhjort, val, gås i olika former. Var en spännande, smakrik och riktigt god middag. Så nöjd att vi bestämde oss för att gå dit.
Enda som gjorde oss till frågetecken var att försöka hitta borden när man tagit mat. Buffén stod på en fast plats men golvet som borden stod på snurrade hela tiden. Så när man tagit maten och skulle tillbaka till bordet igen hade de flyttat på sig. Kan lova att det var fler än vi som tappade bort sitt bord.
Rekommenderar er starkt att gå dit och äta deras buffé om ni någon gång besöker Reykjavik.
Utsiken över hela stan var så himla fin också. Såg ut som en stor stjärnhimmel fast på marken.
 
Tack mamma och pappa för en Superjulklapp, ni är bäst! ♥
 
Även om det inte ser ut så på bilderna så var det andra på restaurangen också. Vi tog bilderna i början av kvällen och vi var bland de första som kom dit..

 
Så svårt att få bra bilder inne i restaurangen och jag är ingen superfotograf. Men restaurangen kändes riktigt lyxig och häftig med den stora glaskupan ovanför och alla lampor som en stjärnhimmel.
Försökte ta kort på utsikten från balkongen men det var jättesvårt när det var mörkt att få några bra bilder.
Men blev en bildbomb i alla fall med blandad kvalité. Enjoy!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback