I vår nya stad

2014-09-16 / 12:39:07
Hej på er!

Jag ska försöka bli lite bättre på att uppdatera här, nu när vi flyttat och kanske har lite spännande att uppdatera er om.
Vi har ju i alla fall, om det är nån som missat, flyttat till Reykjavik på Island. De jag sett hittills gillar jag. En storstad fast med en liten mysig stadskärna. 
Jag var in en tripp på stan och strosade runt igår. Lärde känna stan lite. Och det är väldigt vad folk är vänliga här. Minst varannan jag mötte på vägen in till stan antingen log eller hälsade. Otroligt trevliga och öppna är dom här.
Sen inne i själva centrum kryllar de av turister. Japp jag vet, jag är också turist. Men dom är som helt tokiga i allt. Tar kort, känner och klämmer på allt. Alla turistbutiker med souvenirer var smockfulla.
Sedan vädret här, är höstigt. Lite grått, lite blått. Blåsigt och sedan varmt. Sånt väder där man absolut inte vet hur man ska klä sig.

För tillfället bor jag i en ungkarlslya med Victor och två andra killar i väntan på vår egen lägenhet. Längtar verkligen tills dess. Då ska vi åka på Ikea och shoppa loss. Är flitig besökare av ikeas hemsida och har skrivit ihop en låååång inköpslista med saker vi behöver.

Var väl ungefär allt för nu. 
Får försöka uppdatera nån dag i veckan. Så håll utkik!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback