Schizoväder

2014-09-30 / 20:01:46
Det mest schizofrena med denna ö är vädret. Inatt var det storm igen, som höll i sig en bit in på förmiddagen. Sen vart det soligt och fint. Då tog jag på mig för att gå en promenad till svenska ambassaden. Hela vägen dit var det fint väder. Men under de minuterna jag var där inne slog vädret om till spöregn. Som höll i sig i ungefär så lång tid som det tar att gå till ett postkontor 1 km bort. Inte alls lång tid med andra ord.
När jag va klar på posten var det fint väder hela vägen hem, fram tills nyss.
Jag satte mig vid fönstret där det va soligt och fint för att sminka mig. Hann inte mer än börja så vart det mörkt i rummet. Jag kollade upp och möts av detta:

En kolsvart himmel.
Det märkliga är att nu sådär 5-10 min senare ser det ut såhär igen;

Och man ser att solen är på väg fram igen. Schizo väder!

Snart väntas match. Blir upphämtad 19.45 för bortamatch i andra sidan av stan. Derbykänsla!

Japp ännu ett sånt där superintressant inlägg. Men uppdatering får ni iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback