Min första dag på Bláfjöll

2015-02-12 / 23:01:15
Första dagen på Bláfjöll gick bättre än förväntat. Jag jobbade som "liftvärd". Med andra ord hjälpte jag små barn med liften, sa åt folk att inte ha stavarna fast runt handlederna i liften och tryckte på stoppknappen om någon ramla. Kanske inte låter toppenkul men det var de faktiskt. Jag fick träffa massvis med trevligt folk, jag fick vara ute i friska luften och dessutom får jag bra betalt. Inte nog med de så har man 15 min jobb sedan 15 min rast och varannan timma har man matrast i 20-30 min, antingen fika eller middag, vilket dom bjöd på. Till fika fick vi nybakt bröd med räkröra och till middag var det tacogryta. Och dom bjuder på allt och alla raster är betalda. Låter nästan för bra för att vara sant va?
Japp, sjävklart finns det något negativt också. De blåste konstant, ibland mer och ibland mindre, men det blåste alltid..
Sen har jag ju alltid önskat mig arbetsuniform så man slipper slita på sina egna kläder när man jobbar. Och detta var vad jag fick, snyggt va?


Ja så arbetskläderna kan väl kanske inte heller räknas som ett plus va?

I alla fall, nu ska jag äta lite kvällsfika och sedan vänta tills Victor kommer hem och därefter kommer jag däcka på två sekunder.

Sov så gott ! 
De kommer jag göra, är otroligt trött men nöjd efter min första dag. Nu är det bara hoppas det blir fler dagar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback