Vår dag på Sólheimajökull

2015-02-03 / 15:05:15
Bättre sent än aldrig. Här kommer som utlovat ett gäng med bilder från vår dag på Glaciären Sólheimajökull. Det var en otroligt rolig dag med massvis av snö. Vi hade haft konstant snöfall i flera dagar innan och så även den dagen vi var ute på tur. Men vem gillar inte snö?
Pga av snöfallet var det lite mulet och bilderna blev rätt mörka. Men bättre än inget..
 
Vi ville minsann inte frysa, till skillnad från en del av de andra som kom i tights, gympaskor och tajt tunn dunjacka. Men kanske är viktigt att vara snygg på glaciären..
 
Vandringen mot glaciären påbörjad, jag och Victor tog täten(säger man så?)
 
Vi fick vänta in de andra som inte riktigt var rätt klädd och i rätt form för att hikea till glaciären. Dom var helt slut efter 20 min vandring, men ändå betalar dom för att åka på en hiketur, hur tänker man då?
 
Såhär ser en snötäckt glaciär ut
 
Min snygga man fick agera modell på ett ex antal bilder den här dagen..
 
Samt lite isklättring, vilket var riktigt svårt faktiskt. I alla fall för mig, dock inte för Victor..
 
På vägen tillbaka stannade vi till vid ett otroligt stort och fint vattenfall. Men det var för mörkt för att få till några bra bilder. Så de får vi klara oss utan..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback