Våran helg

2015-02-01 / 20:29:38
Vilken mysig helg vi har haft. På fredagkväll blev det en lugn hemmakväll med god middag och efterrätt, laddade inför matchen på lördagen. Sedan klev vi upp i tid på lördagen och tog en runda på stan, åt lite lunch och sedan lite vila. Sedan väntade match och en spännande sådan. Jag visste direkt när jag såg vilken domare det var att nu kommer de bli tufft att vinna. Och nog gjorde han allt i sin makt för att förstöra för SR. Men det stoppade inte dom. Nej då, fast att domaren när det var 6 minuter kvar och det stod 2-2, gav SR två stycken tvåminuters utvisningar plus en matchstraff och därmed ytterligare 5 min i underläge för ingenting. T.o.m motståndarna och deras Coach skrattade åt domaren och höll med om att han med flit ljög och ville ge SR utvisningar. Trots de så lyckades vi vinna med 5-2. Vi gjorde alltså tre mål på fem minuter i numerärt underläge och vinner med 5-2, förstår ni lyckan Och hur snabbt mitt hjärta slog och adrenalinet flödade. Visserligen låg det mesta av fokuset på domaren efter matchen, att han gav matchstraff till Addi för att han tydligen skulle ha slagit domaren. Vilket han inte gjorde. Så det fanns några lite lätt irriterade spelare efter matchen trots tre poäng..

Efter matchen åkte vi med Kristin och Steinar för att äta något. Fick även sällskap av Ævar, Fanny och Sindri. En god middag och en stor glass till efterrätt på Isbudin.
Efter de svängde vi förbi några av grabbarna i laget som skulle fira segern. När dom näst intill bara börjat så begav vi oss hem och vi var hemma strax före två. Men en trevlig kväll var de..

Söndagen jobbade Victor några timmar medans jag runt i pyjamas. Sedan storhandlade vi och hade en slösöndag hemma med mys.
Japp det var vår helg, dock utan bilder men mysig var den i alla fall och tre poäng rikare. Afram SR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback