Ibland känns livet extra bra

2015-09-28 / 13:30:04
Ibland känns livet lite bättre. Även fast solen skiner ute men jag lägger hela min lediga måndag på att städa, tvätta och planera hela veckans matinköp plus att jag vaknade med en rygg i samma skick som en ofärdig pensionär så är jag nöjd med livet idag..
Från att ha gått en hel vår och sommar stressad och ovetandes om vart vi skulle hamna och vad vi skulle göra nu i höst till att jag nu sitter här i Vår lägenhet med våra möbler. Det var ett tag sen och det känns så bra.
Livet börjar sakta men säkert ordna upp sig. Jag har fått en fast anställning på 100% på världens bästa företag från sista november, vilket får mig att kunna andas ut ordentligt. Sen min superhero till pojkvän kom in på skolan han sökte så nu pluggar han på distans på heltid, samtidigt som han jobbar heltid plus tränar fler gånger i veckan än jag gör på ett år (iofs inte så svårt att uppnå, men ändå). Förstår inte vart han får alla energi ifrån men jag är så stolt över hur duktig han är.
Sakta men säkert börjar vi få ordning i lägenheten också. Möblerna är på plats och förrådet är fullsmockat, precis som det ska vara. De som är kvar i lägenheten nu är mysfaktorn med nått på väggarna osv. Men tror vi kommer kunna trivas här. Längtar tillbaka till Island varje dag men det här kommer också bli bra!

Vi har haft en supermysig helg med hockey, familj på besök och mys med fina vänner och små hjärtan. Vad mer kan man begära? Vi är så lyckligt lottad som har så underbara människor i vårt liv!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback