, berg-o-dalbana

2010-08-11 / 22:20:30

haha vilken match alltså!
Vinst med 7-1, skönt.. Grymt tjejer!
Men den va inte alltid för underbar i min värld alltså..
Börja på bänken, ca 20 min. Sen fick jag kliva in o spela i ungefär 20 minuter, innan jag typ bröt ihop. Detta pga att jag kände mig segast och svagast i världen, våga inte gå in i en närkamp och var långt ifrån mig själv på planen. Var även rädd att jag skulle bli för svag i knät(pga att jag inte har några muskler) och därmed göra illa mig. Så tyckte det var lika bra och kliva av, låta någon annan spela som kunde göra någon nytta på plan och sedan vila för att kanske kunna göra några minuter i andra.
När jag då satte mig på bänken blev jag en riktig lillflicka och börja gråta, såklart! tönt-sandra!
Hatar att behöva inse att jag är långt ifrån tränad och långt ifrån den form jag var förra sommarn. Efter en stunds deppande, 40 min bänkande i andra halvleken skulle jag få spela de sista fem minuterna av matchen som vänster ytterfältare. "Hur ska detta gå?", tänkte jag. Hann knappt mer än in, göra någon liten löpning. Innan jag får ett inlägg från Ida som tar på målvakten innan jag lyckas nicka in den!!!! Läste ni NICKA! Första nickmålet i min karriär! PUSS på de! Ska jag va ärlig, tror jag alla mina underbara lagkamrater vart glad för min skull och jag kunde faktiskt inyte hålla glädjetårarna inne.. Tönt-Sandra igen, jag vet! Men som ni vet, för mig att få spela Fotboll är en speciell känsla..
Men inte skulle det vara nog heller. Någon minuts spel till och sedan fick jag en löpboll från Emelie, vart en 50/50 situation mot deras målvakt. Först tvekade jag, livrädd för och göra illa mig. Men lyckades komma förbi, helt ren och kunde bara lägga in den i målet. Ingen i hela världen var gladare än jag i det skedet!!
Finns inget som kan göra mig så lycklig som jag blir när jag får spela fotboll och det går bra! det slår allt!
Nu e jag fullt bestämd om att göra en grym säsong nästa år.. Ska ta den här säsongen som en lätt comeback, sedan träna ordentligt resten av året och nästa år va på Topp och i bättre form än någonsin tidigare!


Iaf så ska jag försöka komma ner på jorden nu, äta lite och sedan fundera lite över hur helgen ska spenderas innan jag ska sova grymt gott i natt!

Imorgon kommer min mami o papi hem! ska jag va ärlig med er så saknar jag som faktiskt :)

PUSS!!



Jag och Emelie på en match förra säsongen mot Ödff
(ursäkta kvalitén)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du e så söt sandra! De e så roligt att du e tillbaka!

2010-08-11 @ 23:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback