, söndag

2010-08-08 / 11:54:35

Inte min favoritdag på veckan om man säger så.. BLÄ!
Eftersom min käre mor och far kommer hem på torsdag måste jag börja göra fint här hemma.
De kommer jag förmodligen inte orka i veckan när jag ska jobba på dagarna så min söndag kommer bli stressig, Eller?

Ska iaf börja med att klippa gräset..
Sen städa undan alla kläder och väskor som står på mitt rum, som jag inte orkat packa upp efter alla helger jag varit borta i sommar :P
Vattna alla blommor, ute och inne ska vattnas. Osså dammsuga? Hela Huset?
Meen så tråkig söndag jag kommer ha!
Plus att det e äkta söndagsväder med gråhimmel och inte ens särskilt varmt..

Men gårdagen va en skön dag.. Klev upp, åt o cykla sedan ner på vallen för o kolla fotboll.
En match som jag mer än nånsin skulle velat spela, men så blev inte fallet eftersom jag inte tränat. Iofs mycket förståligt :p
Iaf så gjorde flickorna bra ifrån sig och jag e himlans stolt över dom. Vi lyckades vinna med 2-0 mot BKB. Mycket bra gjort tjejer!
Senare åt jag lite snabbmiddag innan jag begav mig till Täxan för o hälsa på Mathilda. Trevligt Trevligt!
som vanligt drack vi flera flera koppar te och pratade massa massa.. Tycker det kan vara mysigt en lördagkväll sådär:) Vi hade även hyrt en film som vi kollade på, Efter att vi spanat in Ola Och OSKAR LINNROS på sommarkrysset. Sicka snygga karlar. Mums!
i Alla fall, filmen vi hyrde var Änglavakt. Men herregud vilken dålig film. Gott folk, se den INTE!
Ett riktigt bottenskrap tycker jag iaf..
Efter vi lyckats ta oss igenom denna dåliga film skulle jag åka hem. Och gissa om det var dåligt svart ute eller? Fy alltså! jag var tvungen o be Mathilda stå i dörren medan jag fick kolla igenom bilen(som stått olåst) så det inte var någon som gömt sig i den.. Töntsandra, jag vet! men e man mörkrädd så e man..
Blev sedan en högljudd resa hem, när jag sjöng för fulla muggar och stereon spelade minst lika högt. Vi sjunger så fint ihop jag och min bil.. :P
Sen när jag kom hem, märkte jag att ytterdörren stått olåst? Jag har antingen tagit nyckeln med mig men glömt låsa dörren? Eller så har någon annan varit hit o gjort inbrott? Vad tror vi? Inte är det jag som glömt låsa iaf. Aldrig!
Så därför fick Mathilda agera support igen, denna gång igenom telefon. Hon var tvungen o prata me mig medan jag tände varenda lampa i hela huset och kollade under varje soffa o säng att ingen gömde sig :p
Sedan kröp jag ner i sängen, trött som tusan, I hopp om o kunna somna direkt. Men icke, istället låg jag o nojja mig över ifall det var någon i huset eller inte. Vända mig fram o tillbaka, Skrev lite med Andreas på Fejjan och släckte/tände lampan med jämna mellanrum. Till slut lyckades jag dock somna, vet inte riktigt vad klockan va då. Sista gången jag kolla va den halv 4. Usch vilken natt!

Men jag klara mig igenom natten oskadd(otippat?). Vakna för ett tag sen och här e jag nu!

Sitter just nu och lyssnar på mannen(en av dom) i mitt liv. Han sjunger så vackert för mig. Han e så underbar min Oskar!
Tacka vettja Spotify! Många trevliga pojkar där..;)
Tack för lånet btw Sofia! Det är jag som smyglånar din användare, ibland ;P


Ett låttips från coachen, Oskar Linnros - Annie Hall      mycket bra låt!

Nu ska jag börja min tråk-söndag med att äta lite frukost. Sen är det bara att börja arbeta sig igenom dagens uppgifter.

Vill även tillägna Simon och Joel en tanke idag, som förmodligen inte mår Prima. Eller? ;)

PUSS

"Jag vill vara den som gör dig glad"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback