, är ju livrädd för poliser

2010-10-17 / 16:41:13

Min fråga till er och gud är varför helgerna måste gå så himlans snabbt?
Nu är det söndag igen och jag blir lika deppig som vanligt när jag måste åka hem till ström.. :p
Nästa buss hem går 22.10 ikväll, så funderar starkt på att stanna och åka hem imorgon istället. Jag skulle inte klaga :)

Gårdagen blev iaf inte som planerad.. Men hur bra som helst vart den!
Åkte och hämtade emilinda på z vid halv 9-9 tiden. Fixade oss lite innan vi fick besök av några riktigt trevliga typer :p Så vi blev kvar här i lugnvik bra länge.. Började kika på klockan runt 23 och undrade om vi kanske skulle bege oss ner mot stan? Men vi blev kvar här tills klockan var över 1.. haha! Vi hade tydligt mycket att prata om.
Efter 1 satte vi oss iaf i privat-chaffis-bilen. Som för övrigt tydligen hade gått igenom besiktningen utan några amärkningar alls också, bra shit! Så vi vågade med andra ord åka i den tryggt och säkert tänkte vi..
Vi hann bara någon kilometer innan vi såg att polisen åkte bakom oss och blinkade med blåljuset. Så vi fick snällt stanna vid vägkanten och fram kliver två poliser och en "polisstudent". De ber chauffören våran om att blåsa och visa körkort. Artig som han är sköter han det där galant och till min stora lycka kan vi bege oss vidare utan några som helst problem.. Jag är nämligen av någon konstig anledning livrädd för poliser. Men det gick ju bra och roligt va de !
När vi väl kommit ner på stan, hittat parkering och ska gå in har klockan hunnit bli nästan halv 2. Men vi skulle in och kika, så var det sagt. Trodde vi ja! Vakten stoppade oss och sa att tyvär är det 23 här ikväll. Vilket varken jag eller emilinda är. Så jag frågar artigt vakten varför det är flera där inne som är yngre än oss då? och jag fick till svar att man måste vara ett undantag för att få komma in. Antingen stå på vip-lista eller komma i ett sällskap där någon är över 23. Till vår stora lycka sällskapade vi med såna "gamlingar" så även vi fick bli ett sånt kallat "undantag".
Hann ju som sagt vara inne i max 40 innan det stängde. Men på den tiden hann vi tusan med mycket och trevligt hade vi!
Träffade många braingar som förgyllde våran kväll, tummen upp!
Efter stängning tog jag min fining och gick snällt över bron.. Tror inte kvällen kunde avrundats på bättre sätt faktiskt. puss
massa tack till sällskapet och chauffören, Bästemilinda och finingen för en helt grym kväll!! ♥

Nu sitter jag här, nyduschad och funderar på att diska lite åt fröken Wallin. Ja de ska jag snällt göra..

På återseende vänner

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback