Ord Värda att tänka på

2012-01-16 / 14:22:36

Ibland känns det som man ställer upp för vänner,folk, människor. Lyssnar, svarar och förstår. Hör av sig i hopp om att hålla kontakten vid liv. Men man får inte något tillbaka. Varför väljer man att fortsätta bry sig om dessa människor? Varför krusar man dem om det egentligen bara tar energi ifrån en?
Varför ska man finnas för dem, när de behöver de? Eller när det inte finns någon annan de kan vända sig till? Men de finns inte för dig när du behöver de?
Jag gillar inte folk som tar mig för given. Jag vill att det ska vara på samma villkor för dig som det är för mig. Bryr jag mig och stöttar dig i ur och skur vill jag att du gör det samma för mig.
Jag hatar att känna mig som ett andra handsval. Jag hatar att du alltid verkar ha mycket roligare med alla andra än med mig. Varför gör du så?
Börja värdesätt den vänskap vi har. För annars kommer den snart att gå upp i rök. Jag vill få något tillbaka! Jag vill känna att du bryr dig så som jag bryr mig om dig..

Nu är det så att jag har massa fina vänner som gör allt detta för mig, varje dag. Så jag klarar mig utan dig. För det verkar som det är de du försöker bevisa gör mig. Att du klarar dig utan mig.
Om så är fallet önskar jag att du en dag inser allt vi gått igenom tillsammans. Att du inser att i slutändan är det vår vänskap som är starkast. Jag vet att du också tycker de. Du måste bara börja bete dig så också. För jag vill inte vara ditt andra eller tredje handsval längre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback