Släppt bomben

2013-06-26 / 08:07:35

Ja hörrni, då ska vi se om jag lyckas formulera mig som jag vill den här gången då..

För ett tag sen började jag och Victor att prata, prata, diskutera och argumentera för och emot med våra liv. Okej inte riktigt så, men ungefär så.
Sen kom vi båda fram till att det vore roligt att prova på något nytt. Passa på nu medan vi fortfarande är unga och dumma. Eller dumma? Ja men ni fattar..
Hur som så började vi kolla oss för lite vad vi skulle kunna tänka oss. Men framför allt Vart vi skulle kunna tänka oss. Att flytta alltså.
Jag har länge velat och drömt om att flytta till Göteborg. Däremot har aldrig Stockholm och de området intresserat mig överhuvudtaget. Uppåt i landet kändes inte heller som ett alternativ. Likaså utomlands, eller jo utomlands vore väl nice. Men hockey under vintern samtidigt som det ska vara varmt och härligt också. Tror det blir svårt att kombinera. Ja vad kan vi då säga att vi kom fram till? Precis, västkusten. Tjoho!
Som sagt, då börja vi rota i kontakter och olika alternativ vi skulle kunna tänka oss. Efter en hel del velande fram och tillbaka är det nu bestämt. Väldigt snart blir det alltså flytt. Närmare bestämt till 1 augusti. Helt sjukt nära. Är så förväntansfull och glad att jag och Victor ska få göra det här tillsammans. En trea på 78kvm har vi fått också, med "Balle". Jag är samtidigt väldigt nervös att det inte ska bli som jag hoppas och tror. Är livrädd över att lämna säkerheten här hemma, alla vänner, familjen och Jämtland. Men jag ser mest det positiva.
Jag ska äntligen få flytta till västkusten. Okej inte riktigt vid kusten, men nära på. Victor får prova på något nytt med hockeyn. Vi ska få göra i ordning vår första lägenhet tillsammans. Och jag är helt säker på att det här kommer utveckla både mig och Victor på många sätt och vis.
Att vi, främst jag, ska våga göra det här är de enda jag tänker på nu om dagarna.
Nu kanske många av er tycker jag gör det här till en sjukt stor sak. Men för mig är det de. Lämna Jämtland där jag alltid bott, där jag har min säkra zon, mina vänner och familj. Men som en vis kvinna en gång sa, "man vet vad man har, men man vet inte vad man får".
Lite så känner jag. Men samtidigt, Östersund och Jämtland finns kvar. Jag måste ta den här chansen nu. Prova på något annat. Annars kommer jag aldrig veta hur det skulle bli. Jag är livrädd men samtidigt överlycklig. Som jag skrivit tidigare lite sådär kryptiskt, "jag gråter med ett stort leende på läpparna". Exakt så känner jag..

Men nu börjar ni säkert bli less på att läsa tusen kilometer text och fortfarande inte fått veta vart det är vi ska flytta.
Det är ca 7 mil ifrån Håkan Hs vackra hemstad, in i landet. Då kommer vi till Borås. Dit ska vi flytta. Känner på mig hur Bra det här kommer bli!

Japp, nu har jag släppt bomben. Nu känns det bra. Nu ska jag jobba.

Ha en bra dag allihop.
Hej rå!



Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul!! Grattis! Tro mig, de riktiga vännerna och de man vill ha kvar i sitt liv finns kvar när man kommer tillbaka. Även om man bor i ett annat land. :-) lycka till gumman! Puss!

2013-06-26 @ 11:30:14
URL: http://mentittahit.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vad kul tjejen! Förstår att det är pirrigt och nervöst såhär inför första flytten till en ny stad men kan nästan lova att det kommer bli hur bra som helst, dessutom är ju Borås en jättehärlig stad! Ta ett djupt andetag och NJUT! Det är fantastiskt att få utforska en ny stad, träffa nya människor och vara med på ett nytt äventyr på hockeyfronten. Lycka till båda två!:)

2013-06-26 @ 14:57:26
URL: http://mikaelagabrielson.com
Postat av: Mikaela

Haha ja jag börjar bli riktigt flyttrutinerad nu. Nu har han ju 2 års-kontrakt med nya klubben så då vet man iallafall vart man ska vara de kommande två åren. Dock har han klasul så han får byta för lag i högre serie så man kan ju ändå inte veta till 100%. Förstår hur spänd du är! Ni får ju precis som oss, han blev klar i maj och 1 juni skulle vi vara på plats, man blir ju så otroligt nyfiken och man ser fram emot som tusan för att få börja fixa den nya lyan så jag förstår precis hur du känner! Men kommer bli toppen det där, vad har du tänkt göra där nere? Jobba eller plugga?

Vi trivs superbra båda två. Jag vantrivdes ju i Piteå så den känns hur bra som helst nu och jag mår mycket bättre. Alla är supertrevliga här och både klubben och supportrarna är jättehjälpsamma ifall det är något vi behöver hjälp med så än så länge kan man inte direkt klaga:)

2013-06-27 @ 14:58:46
URL: http://mikaelagabrielson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback