Underbara vintern

2013-10-27 / 21:02:49




Det som var och är mest gruvsamt med att flytta ner hit till södra delarna av Sverige efter 23 år i Norrland det är vintern. Bilderna ovan, det är vinter för mig. Och i samband med de får man klä sig med långkalsonger, täckbyxor, dunjacka, varma skor, stora tjocka vantar och mössa. Det är just de jag älskar med vintern. Underbara, fina norrländska, kalla vintern.
Jag gruvar mig faktiskt lite över vintern i år. Jag har ju aldrig bott eller knappt varit i dom här delarna av Sverige på vintern. Så har ingen som helst aning om hur detta kommer bli. Kanske blir det hur bra som helst och jag kommer föredra södra vintern istället för vad jag tidigare är van?
Eller så kommer jag få Psykbryt och sakna ihjäl mig efter en "riktig vinter". Eller så kanske vintern blir ungefär likvärdig med tidigare vintrar och jag får klä mig som ett barn under vintern även i år. Vi kan ju hoppas..

Otroligt givande inlägg?
Ja sånt här funderar jag på när jag är ensam hemma en söndag kväll. Nu vet ni de.
Ha en bra kväll allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback