Mitt yrkesval

2013-09-09 / 11:39:41

Ibland har jag dagar då allt känns skit och att vissa saker i livet aldrig kommer lösa sig. Men sedan jag och Victor tog vårt flyttlass och flyttade hit ner till Borås har jag inte känt så någon dag. Visst har det inte flutit på exakt som jag tänkt mig men jag har aldrig känt att det är lönlöst och att det inte kommer lösa sig. Förr än idag! Idag är en sån dag när det känns tungt. Idag borde jag börjat min andra vecka på praktiken, men jag har ingen. Att få jobba med redovisning är något jag älskar. Om man nu kan älska ett arbete? Om det går så gör jag de..
Önskar så mycket att alla redovisningsbyråer i denna stan fick veta hur gärna jag vill jobba, vill utvecklas och lära mig massa massa mer. Kan någon bara berätta de för dom? Så dom bestämmer sig för att det är självklart mig dom vill ha!
Jag kan hålla med om att ibland har saker och ting gått för enkelt i mitt liv. Jag har inte alltid behövt kämpa för att få som jag vill. Men när det kommer till jobb och skola då har jag allt kämpat. Under det senaste året har jag ibland velat ge upp och hoppa av skolan. Men i slutändan har det löst sig och jag har lärt mig så himla mycket på vägen. Efter min praktik och min sommar på Ekorrit så är jag hundra procent säker på att det är de här jag vill göra. När man tycker det är roligt att plugga, när man vill ha nya skoluppgifter att hugga tag i och när man längtar till att kliva upp tidigt på måndagmorgon för att gå på jobbet. Då har man hamnat så jäkla rätt. Och det är exakt så jag känner för det här jobbet..
Jag vet att jag inte ens lärt mig hälften av allt som finns allt lära mig och det gör mig ännu mer exalterad och lycklig över mitt yrkesval. Att jag har så många fler år och så himla mycket kvar att utvecklas och lära mig. Men vill ju bara hitta någonstans att få lära mig och utvecklas. En arbetsplats där dit jag längtar att få gå till, ge mig en sådan tack. Ge mig ett jobb bara, jag är less på att vara ledig nu. Inte less på att vara med Victor varje dag, utan less på att inte få jobba med det jag utbildat mig till. Men just idag har jag en sån dag då det känns som det kommer dröja tusen år innan jag får jobba igen. Medan igår kändes det som det löser sig när som helst. Ja ni hör ju, det svänger snabbt. Får hoppas det svänger tillbaka lika snabbt också. Och att det löser sig snart, önska mig lycka till och håll tummarna kära läsare..

Nu har jag fått skrivit av mig. Dock världens tråkigaste inlägg för er att läsa men ack så skönt för mig att få det ur mig.
Ha en Bra dag
På återskrivande


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback