Nobelmiddag

2014-12-30 / 21:14:51
Idag har varit en otroligt lugn dag. Vi tog sovmorgon och sedan en runda på stan. Sedan var det tänkt att jag skulle ut och promenera med Kristin men kände mig alldeles för hängig för att ta mig ut. Denna envisa förkylning verkar inte vilka ge med sig tyvärr. Snorar inte längre men halsen svider och kliar, munnen är uppsvälld och det gör ont i bihålor och öron. Så kände att jag behövde en vilodag idag. Hoppas på att vara piggare till imorgon så vi kan fira in det nya året. För vår del blir det middag med de andra importerna och sedan efter tolvslaget möter vi upp lite andra ur laget. Det lär nog inte bli en middag i Nobelmiddagsklass men jag tror det kommer bli trevligt!

Apropå nobelmiddag så fick vi långt ifrån en sådan idag. Vi bor ju som sagt i en liten tillfällig lägenhet nu utan kök ocj får därför improvisera lite med middagen. Idag fick de bli pulvermos med kokvatten från vattenkokaren och korvar gjord i ugnen då vi varken har kastrull eller stekpanna. Men de gick bra de me!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback