Min älskade fina ängel morfar

2014-03-20 / 08:39:57
Vissa dagar saknar jag dig lite extra mycket. Varje dag resten av mitt liv kommer jag sakna dig, men idag är det extra mycket..
Från min första dag på jorden har du varit en av de allra viktigaste i mitt liv och kommer så alltid förbli. Även om du inte längre är kvar här på jorden med oss. Men jag vet att du är med mig i alla fall. Jag är inte längre mörkrädd för nu vet jag att jag alltid har dig vid min sida.

Tanken att jag aldrig mer kommer få träffa dig och höra din röst skär i hjärtat på mig. Kommer aldrig nånsin acceptera de utan kommer alltid fortsätta hoppas och tro att det inte har hänt på riktigt. Kommer aldrig förstå att det är sant. Önskar bara att du kunde komma tillbaka om så bara för en liten stund, så jag verkligen får säga hur mycket jag älskar dig och hur mycket du betyder för mig och att du alltid gjort de..
Såna små saker som att man alltid fick växla en krona till en tia med dig när man var liten. Eller att jag så många gånger efter skolan gick hem till er och hann inte mer än komma in genom dörren innan jag somnade på sängen bredvid dig. Jag var trygg, så trygg och älskad.
Att du var världens sämsta förlorare, precis som jag. Du blev sur när du förlora på kortspel fast du spelade mot mig och Bob som bara var barn.
Att du älskade oss barnbarn var det aldrig något tvekan om. Att du fick träffa min Victor och älskade honom lika mycket som du älskade oss, gör mig så lycklig ända in i hjärtat.
Men önskar så att du fanns kvar här med oss och en dag vara med på vårt framtida bröllop, få träffa dina någon gång i framtiden barnbarnsbarn och vara lika underbar mot dom som du alltid varit mot oss. Vet att det är många år kvar dit och att det är mycket begärt att du skulle finnas kvar då. Men jag hade så gärna velat se hur lycklig och stolt du skulle vara när jag stod där med min framtida man. Som jag dessutom vet att du tyckte om så jädrans mycket. Men jag vet att du kommer finnas med oss den dagen ändå, när den kommer.

Allt jag nånsin kommer göra kommer jag göra för dig, för att göra dig stolt. 
Kommer alltid älska och sakna dig, var eviga dag resten av livet. Jag vet att vi en dag kommer ses igen och jag längtar!
Min älskade fina ängel Morfar ❤





Kommentarer
Postat av: Elin

Han var en riktigt fin man, Olle. Är glad att jag fick privilegiet att träffa honom. Han är med er allihopa. Hela tiden. Det är jag bombsäker på. Kram

2014-04-01 @ 23:31:43
URL: http://mentittahit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback