Stormen tog min keps

2014-09-21 / 20:14:03
Här ligger min fina pojke i sängen och sover. Jag är inte ett dugg trött men däremot otroligt rastlös.


Dagen har bjudit på en lång sovmorgon till elva. Sedan frukost och ett program av atleterna på svtplay.
Sedan bestämde vi oss för att ta ryggsäcken och promenera bort till den stora affärn för att veckohandla. Vilket visade sig inte vara världens bästa ide just idag. Vädret var inte riktigt på vår sida. Hur som så traska vi iväg och de blåste nå enormt. Motvind på vägen dit gjorde att de tog väl den dubbla tiden att gå dit.
När vi hade handla och skulle gå tillbaka igen blåste de om möjligt ännu mer. Pga den jäkla blåst bjöd vi på ett gott skratt vi ett av rödljusen längs Storvägen.
Då kom vi och gick och såg helt plötsligt en jättefin rund klippt busken komma rullande på backen som förmodligen blåst av och långt ifrån sin hemadress. Hann inte mer än fnissa lite över de så flög min keps all världens väg. Försökte jaga den men hann bara komma när så flög den vidare. Fick springa en bra bit innan jag kom ikapp den. Bilarna vid rödljusen fick sig nog ett gott skratt såhär en söndag. Men de bjuder jag på..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback