En vinst är alltid en vinst

2015-01-28 / 00:07:56
Den här dagen har inte bestått av särskilt mycket. Det blev inte mycket till sömn i helgen när jag var i Stockholm och ni som känner mig vet att jag är lite av en sömnnarkoman. Därför tog jag en ordentlig sovmorgon i morse till nästan tolv. Sedan klev jag upp, åt frukost och kollade några program på paddan. Vid strax efter två kom Victor hem från jobbet för att hinna ladda för matchen ikväll. Så vi tog en powernap och åt sedan middag..
Sedan var det bara att ladda och värma upp för match, en spännande sådan. Jag åkte dit med Inga och Greta men det slutade med att Greta fick sitta själv i tredje perioden då jag och Inga var alldeles för nervösa för att sitta på läktarn. Så jag gick ner och ställde mig under läktarn och Inga gick in i kafeterian. SR var det överlägset bästa laget hela matchen och ledde med minst två mål enda tills i mitten av tredje då Björninn lyckas få med sig några lätta utvisningar och petar in två puckar som målvakten dock skulle ha tagit. Åter igen, ni som känner mig vet att jag blir lite lätt hysterisk när jag blir stressad och idag var det nog ännu värre kan jag säga.. SR fick ett mål bortdömt med 1 minut kvar, ett mål som förmodligen hade gett dom tre poäng. Ett mål där måldomaren (som övrigt var från Björninn & alltså dömde emot sitt eget lag) sa att den var inne men ändå dömde han bort de. Vilket då ledde till att det blev övertid men där drog vi längsta strået och vann. Vilken lycka!! Kändes dock som vi förlora en poäng men men en vinst är alltid skönt. Afram SR!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback