Massa ordbajsande

2015-03-23 / 12:47:29
Hej på er!

Ny vecka Igen?!? Jag får lite smått panik, ja..
Tiden går så åt skogen fort så tycker nyss vi flyttade hit till Island och snart är vi på väg till Sverige igen för att spendera sommaren där. Jag har haft magkatarr från och till i några veckor nu och det finns lite olika anledningar. En utav dom är definitivt att tiden går för fort. Jag hinner inte med helt enkelt och helt plötsligt sitter jag här, har cirka fem veckor kvar på Island och har ingen resa hem bokad. Ska vi boka flyg eller båt? Ständiga frågan då vi har åt skogen för mycket packning. Men Victor säger att det ska lösa sig så då får jag lita på han.. 
Sen om man tänker ännu ett steg längre så har vi inget spikat boende i Sverige och plus att jag inte har något jobb över sommaren heller. Kan ni lite smått förstå min stress jag känner?
Sedan i nästa sekund så tänker jag också, det är Bara fem veckor kvar på Island. Sen ska vi lämna detta? Lämna vänner och vi kanske inte kommer tillbaka? Med tanke på min separationsångest så kommer detta bli jobbiga veckor. Den tanken att vi kanske inte kommer tillbaka till hösten och att vissa människor här kommer jag förmodligen inte träffa igen. Den tanke gör att jag vill tillbaka hit, stanna här länge till. Men jag vet ju att en dag kommer dagen komma ändå, då jag ska lämna detta. Så kanske lika bra att ta det steget nu i vår?
Usch och fy, separationsångest deluxe. 
Sen tänker jag ännu lite längre igen, vad händer efter sommaren om vi inte åker tillbaka till Island? Blir vi kvar i Sverige? Östersund? Eller vad händer?
Ska vi slå oss lite till ro nånstans och skaffa lite vardagsrutiner, fast jobb, köpa lägenhet och sånt? Eller ska vi flänga runt ett tag till medans vi faktiskt inte har något allt som binder oss nånstans. Inga barn, ingen fast bostad osv. Även om det är spännande så är det jobbigt också. Det är såklart fördelar och nackdelar med vad vi än skulle bestämma oss för. Hjälp, så mycket tankar men vem sitter på svaren? 

Ja hörrni, lite stressiga måndagstankar. Men nu ska jag äta upp, göra mig i ordning och gå på jobbet. Ikväll väntar match så jag ska lägga min energi och mina tankar på de idag, inte framtiden. Det skjuter jag upp ytterligare några dagar tror jag. Först ska vi spela klart finalmatcherna, fira Victors födelsedag och sen när marsmånad är över då tar jag tag i framtiden.. Japp, så får de bli.

Ha en bra måndag allesammans 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback