Myskväll med morfar

2015-03-19 / 13:09:00
Tog mig ut härom kvällen för att kolla på norrskenet och försöka fota de. Vilket är typ omöjligt om man inte har en grym kamera, stativ och slutartid på typ 40-60 sek. Så mina bilder är verkligen bara massa pixlar. Men alltid nått.. På vägen hem gick jag förbi kyrkan och fick åtminstone nån bra bild. Den var fint upplyst med lampor och kontrasterna mot den stjärnklara himlen var så himla fin. Också väldigt svårt att få den känslan på bild men det är vad det är..
 
Satt i min ensamhet på stenarna nere vid vattnet, kollade på norrskenet och pratade med Morfar. Vi hade en mysig kväll jag och Morfar. 
 
Kommer som sagt Aldrig sluta fascineras av denna vackra skapelse..
 
Här är två bilder från insidan av kyrkan. Inte alls lika maffig men vacker på ett enkelt sätt.
Orgeln i kyrkan är otroligt mäktig dock, har över 5000 pipor och man fick skänka pengar om man ville så dom skulle ha råd att städa ur den.. 
Om man får dagdrömma, vilket jag får då det är min blogg, så har jag redan en bild i huvvet hur jag skulle pyntat denna fina kyrkan om jag skulle gifta mig här. Inte för att det är på tal just nu, utan långt fram i tiden, men drömma får man. Och jag har så in i norden fastnat för denna kyrkan och skulle så himla gärna gifta mig här. Tror dock det blir svårt att få alla nära och kära hit till Island. Men som sagt, drömma är aldrig olagligt.. haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback