Lite uppdatering samt tidsfördriv

2012-06-27 / 05:52:12
God morgon folket!

Hoppas ni sovit gott, för det har inte jag. Eller har inte sovit något alls så.. Inte en enda sekund har det blivit inatt. Ha faktiskt lite ont i huvvet och ögonen nu. Längtar ihjäl mig efter tågsätet mellan Stockholm-Östersund där jag kan passa på att sova några timmar. Tror det blir en av de få gånger som man inte kommer ha några problem att sova skönt i ett säte..
Men natten har gått förvånansvärt snabbt ändå faktiskt. Och lika många timmar som vi satt på flygplatsen är det tills vi anländer i Östersund. Inte alls länge kvar alltså!

Just i skrivandets stund sitter vi på tågatationen i Nyköping och väntar på tåget som ska ta oss till Stockholm. Så nu vet ni de!

Lite tidsfördriv sådär

På svensk mark igen

2012-06-26 / 23:08:50
God kväll och hej Sverige!

Nu är vi tillbaka på svensk mark igen. Dock sjukt segt att vara i Sverige men inte få åka hem till Östersund direkt. Utan först måste vi spendera en natt på Skavsta flygplats där man tydligen inte får sova för det ser inte bra ut. En liten jäkla flygplats mitt ute i ingenstans, en liten restaurang och sen var det inte så mycket mer. Hur tusan ska man lyckad hålla sig vaken här hela natten? Blä vad trött man lär va imorgon.. Bussen går härifrån kl 05.30 sedan tåg från Nyköping till Stockholm 06.07 och sedan tåg från Stockholm till Östersund ca 7 någon gång. Inte för ens då får man sova, jippi! Jag som är så sjukt beroende av sömn. Aja vi har ju klarat de andra nätter på den här resan, klart vi klarar det en sista också. Sen är vi hemma i Jämtland igen.
Även hunnit pratat med mamma, pappa och mormor i telefon redan. Helt otroligt vad man inser att fyra veckor är länge. Länge sen jag saknat dom så här mycket. Ska bli riktigt mysigt att få åka hem på torsdag och vara där över helgen. Jag längtar!

Nä nu ska jag ta mig ett äpple och hitta på något skoj för att fördriva tiden.
Ha en trevlig kväll

Väntans timmar

2012-06-26 / 13:53:11
Hej på er!

Nu bär det strax av med väskorna mot bussen som ska ta oss till flygplatsen. Tror verkligen min kropp ställt in sig på att åka hem ny. För den mår dåligt av vad jag än äter, mår illa hela tiden och jag står inte ut med värmen. Är helt slut och trött hela tiden. Undra om det är tecken på hemlängtan?
Missförstå mig rätt. Det har varit en underbar resa och är det fortfarande. Men när man väl ställt in sig på att åka hem då är väntan det värsta som finns. Att bara försöka få tiden att gå är trist!
När man väl accepterat att resan snart är över och att vi faktiskt flyger hem till Sverige idag, ja då vill jag att väntans timmar ska gå snabbt så man bara är hemma någon gång. Att resa här nere har varit en annan sak, då vet man att man konmer på ett nytt och spännande ställe varje gång man kliver av tåget eller båten. Men nu vet man vart man hamnar och har varit där ett ex antal gånger förut. Inte fullt så spännande som att komma till en helt ny stad. Men dessa väntans timmar har sin charm det också, på nått vis. Det är en del av resan. Men det kommer bara säga "swoooch" så är dom förbi också, antar jag..

I alla fall, till något helt annat, tog vi en sista italiensk glass för att avsluta resan. Ett perfekt avslut. De lever verkligen upp till sitt rykte, utsökta glass. Mums!

Nu lär ni inte höra nå mer från mig förr än vi är i Sverige igen.
Så ha de Bra tills dess!

The day

2012-06-26 / 10:41:24
God förmiddag!

Nu sitter vi i lobbyn med väskorna och väntar på att få checka ut. Sen blir det till att spendera sista timmarna i Milano innan vi åker mot flygplatsen vid tre. Nu är det snart över, wääh!

Aja nu vet ni hur det ligger till..

Shopping idag

2012-06-25 / 18:17:41
Hej hopp!

Idag har vi spenderat hela dagen på shoppinggatorna. Blev lite shopping även idag. Men nu är det sluthandlat för min del. Är dock väldigt nöjd med alla mina inköp, har en ny och fräsch sommargarderob nu som jag är väldigt nöjd med!

Är precis tillbaka på rummet nu och ska bege oss ut för middag om ett tag. Lutar åt kebab!

Så har vår dag sett ut..
Imorgon bär det hemåt, blandade känslor. Men den här resan har varit så jäkla bra på alla sätt och vis och vi har hunnit med så himla mycket. Mer än vad jag nånsin trodde, så jag åker hem med en nöjd känsla i magen. Men man får lite blodad tand efter en sån här resa. Så tror allt vi får se till att hitta på saker i sommar. Men är inte ens orolig över de, har redan en hel massa saker inplanerade..

Ha en bra kväll folk

Tom i magen

2012-06-24 / 19:33:23
Hallå people!

Nyss ätit en utsökt pizza på rummet.
Efter vi turistat runt med bussen idag så dog jag. När vi kom tillbaka på rummet vid fem slockna jag på en gång och sov två timmar. Verkligen helt slut!
När jag vaknade var jag helt skakig och trött i kroppen iaf, samtidigt sjukt hungrig. Så min fina pojke tog en sväng och köpte med sig mat till rummet. Han är för snäll han!
Så nu mår jag lite bättre. Tror det var energidepåerna som var tomma..

Ikväll vankas fotboll, heja Italien?

God kväll

Söndagmorgon

2012-06-24 / 10:47:01
God morgon!

Idag tog vi en liten sovmorgon, behövdes verkligen.
Ska till att äta frukost nu sen bär det av mot turistbussarna och turista runt hela dagen. Ikväll tänkte vi kika Italien-England på nått ställe där dom visar. Känns som de kan bli rätt bra stämning om italien vinner!

Ha en Bra dag folk

Sol och värme

2012-06-23 / 23:20:37
God kväll!

Snart sovdags för oss. Man blir helt slut i den här värmen. Inte ens i sovrummet får man det svalt fast vi har en stor fläkt mitt i rummet och altandörren öppen. Vet att man klagar mycket när man är hemma i Sverige och längtar efter sol och värme, men blir nästan för mycket sol och värme här. Klagar absolut inte, men man blir trött!

I alla fall så lyckades jag få magen på lite bättre humör med Alvedon och lite sömn. Så vi tog en liten shoppingtur på eftermiddagen. Dock inte så mycke handlande. Sen köpte vi med oss mat och lite gott till efterrätt och gick tillbaka på rummet. Kollade spanien-frankrike och tog det bara lugnt..
Så har vår dag sett ut!

Nu sängen.
Imorgon ska vi vara riktiga turister och åka turistbuss igenom stan. Kult!

God natt

Marknaf

2012-06-23 / 14:24:56
Hej folket!

Idag är ingen bra dag men ändå är det de..
Njuter av 30 graders värme men magen mår inget bra. Enbart en pina att behöva röra på mig idag. Hade helst bara velat ligga i sängen och göra ingenting. Men är man utomlands och det bara är några dagar kvar då känns inte det okej!
Så vi har varit på marknad idag. Blev inte så mycket handlat men en liten present iaf blev de. Köpte med oss lite färsk frukt att knapra på också..
Efter några timmar På marknaden gav vi oss in mot stan, tog en fika och här är vi nu. På hotellrummet. Vet inte vad resten av dagen bjuder på. Till att börja med ska jag ta en siesta och hoppas på att magen blir bättre, sedan ska vi nog se em-fotbollen ikväll..

Är verkligen hur god mat, glass och allt här. Men min mage verkar ha fått nog av alla onyttigheyer och vitt mjöl. Men den får alt stå ut för jag är på semester. Får bli ändrade vanor först när jag är hemma igen!

Puss på er

Midsommar i italiensk stil

2012-06-22 / 23:33:13
God kväll!

Då är jag och min man tillbaka på hotellet igen. Efter en lång och mysig kväll med god mat. Blev tre rätters middag. Till förrätt något italienskt bröd med Parma skinka. Sedan pizza till varmrätt, godare får man leta efter! Sedan färska jordgubbar och italiensk vaniljglass till efterrätt. Mums!

När vi ätit klart och suttit ett Bra tag på restaurangen tog vi en sväng på stan. Skulle leta efter ett supermarket där vi kunde köpa med något gott och gå till hotellrummet. Men alla var stängd. Så fick bli ännu en glass på mc Donalds istället. Satt ute och bara njöt av värmen och varandras sällskap. Helt sjukt att det fortfarande är 30 grader ute fast klockan är elva på kvällen. Jag bara njuter!

En tokbra midsommar. Dock inte roligt i svensk stil. Men italiensk stil funkar de med!

Imorgon blir det upp med tuppen för att bege oss på marknad. Victor har tjatat så mycket att få åka dit och shoppa så får väl ställa upp ;)

Hoppas ni haft en bra midsommar allihopa!

Glad midsommar

2012-06-22 / 17:30:17
Glad midsommar på er allihop!

Våran midsommar bjuder verkligen på sommar och sol.
Vi har dagen till ära solat och badat vid en sjö här i Milano. Ja tro det eller ej, men en sjö faktiskt. Första doppet för i år i en sjö. Riktigt mysigt ställe faktiskt och varmt som tusan i vattnet!
Nu är vi tillbaka på rummet och ska svira om. Sen blir det middag och mys resten av kvällen..

Hoppas solen lyser på er där hemma!

I Milano

2012-06-21 / 22:39:17
God kväll!

Nu är vi i äntligen Milano, Italien. Efter en jäkla tågresa hit. Dom byggde om spåret lägs vägen så vi fick byta tåg sammanlagt fyra gånger, plus en bit i buss också. Men som sagt, nu är vi här. Lyckats hitta ett bra och billigt hotell precis i centrum också. Kanon!
Nyss ätit en riktigt god kebab. Jag som inte äter kebab, men här är den helt annorlunda än hemma. Dock sjukt stark. Så nu är vi mätt och belåten.
Jag sitter nere i lobbyn och Victor är uppe på rummet och kikar fotbollen. Internet funkar inte på rummet så därför sitter jag här nere en sväng. Mejlar lite med Amanda också, som jag saknar tösen min!
Längtar lite hem till mina fina vänner och min familj nu. Är så mycket jag vill berätta och ja bara umgås. Men snart så är vi hemma igen!

Imorgon börjar vår vistelse här i Milano på riktigt. Då ska vi utforska staden och vad den har att erbjuda.
Jag håller er uppdaterade, dock utan bilder tyvär.

Nu ska jag upp och pussa lite på prinsen
Imprgon firar vi tvåårsdag kan man säga. Första gången vi träffades imorgon, för två år sen alltså.. Midsommar i Hoting/brattbäcken. Bästa nånsin!

God natt

Avresa till Milano

2012-06-21 / 08:32:40
God morgon!

Hyfsat tidig morgon idag. Solen lyser över Stuttgart och jag är lycklig!
Dock ska vi sitta på ett tåg mest hela dagen. Men 18.50 anländer vi i Milano. Resan börjar närma sig sitt slut. Drygt en vecka kvar och det är med blandade känslor. Klart jag vill hem ch träffa alla, berätta om allt vi sett och gjort. Men samtidigt vet man att det blir en vardag rätt snabbt där hemma också. Skulle helt klart kunna ha det såhär någon vecka till. En dag på mer än tre veckor som det inte varit sol och över 30 grader liksom. Bäst för Sverige att ni bjuder på sol när vi kommer hem, annars åker jag igen! Närå
Aja, som sagt drygt en vecka kvar av denna resa så ska njuta om möjligt ännu mer nu de sista dagarna. Ta vara på varje sekund..
Det här har utan tvekan varit det bästa jag gjort i hela mitt liv. Men den människa jag älskar allra allra mest! Underbara resa!

Får se när vi har internet igen
Hörs då!

Puss

Ännu mer shopping och solen är tillbaka

2012-06-20 / 20:52:21
God kväll på er!

Haha herregud idag har vi verkligen handlat. Efter middagen gav vi oss ut på stan en sväng till och nog tusan lyckades jag fynda lite till. Vill ni ha Bra och billig shopping, åk till Stuttgart!
Fick en jeansjacka av Victor som jag klippt av armarna på och gjort väst av. Egentligen inte min stil men jag gillar den!
Och sen köpte jag ett par shorts som var tvättfärgade i rosa och marinblått som jag ska pimpa lite när jag är hemma igen. Detta har verkligen varit en dag i shoppingens tecken. Men så får man göra när solen inte har lyst. Dock är den tillbaka hos oss nu igen, men ändå..

Nu blir det en dusch sedan kvällsfika i form av naturell yoghurt med hallon. Mums!

Trevlig kväll på er

Shopping i Tyskland

2012-06-20 / 17:18:52
Hallå!

Är i skrivandets stund kvar i Tyskland och precis tillbaka på rummet. En hel dag med shopping. Har blivit en hel del inhandlat idag. Här var en riktigt Bta shoppingstad kan jag lova. Lyckats fynda en långkjol som är kortare fram, ett linne, en större väska(kalla de bag om man vill) och ett par pumps. Lyckan är total! Att man kan bli så lycklig av st få shoppa är helt otroligt ;)

Ska precis till att äta middag sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.

För er skadeglada människor kan jag upplysa er att idag får ni le, stort!
Första dagen på över tre veckor som vi inte har sol. Det är ca 23-25 grader men moln och lite småregn. Så längtar lite till Milano nu. Men åker dit imorgon och ser ut att bli över 35 grader där. Så vi överlever!

Nu vet ni hur läget är

Hej då!

Ett dygn att minnas

2012-06-19 / 21:15:32
Hej på er!

Sist vi hördes åt vi frukost i Venedig. Nu i skrivandets stund har viprecis ätit en egenlagad pasta och köttfärssås men i Stuttgart, tyskland. Det roliga är att vi även hunnit ett dygn ii Bern och Alperna mellan dess också. Ja vi är snabb i svängarna. Men roligt har vi!
Senaste dygnet har varit kaos, vi har sovit ca 1-2 timmar sammanslagt, träffa massa spännande människor och hunnit varit i tre länder. De ni!
Men som sagt, vi har riktigt roligt även fast jag är dyngtrött just nu. Kollar lite fotboll nu sen tänkte jag ta en dusch och krypa i säng. Måste orka med att se mig runt här imorgon också. Lite oklart vart och när vi åker vidare. Men vi spånar på de. Uppdaterar er så snart vi bestämt något mer!

Är för övrigt sjukt less på blogg.se. Deras app funkar inte så det går inte att ladda upp några bilder. Men får bli när vi är hemma igen!

Ha de bra allihop tills vi hörs igen

Hotellfrukost

2012-06-18 / 09:07:40
God morgon!

Sitter på hotellet och äter hotellfrukost just nu. Andra gången på den här resan som vi inte köper frukost själva. Frukosten man får på hotell här i Italien skiljer sig helt klart från frukosten man får på svenska hotell. Här består frukosten av små vita frallor, mjölk med Corn flakes, olika marmelader och nutella till mackorna. Och kaffe, te, juice eller varm oboy att dricka till. Ingen vidare stadig frukost, inte ens för mig. Tänk er då för Victor!
Men den är god iaf, får äta lite extra helt enkelt ;)

Snart beger vi oss ut i solen och gör stan.

Mysig kväll i Italiensk stil

2012-06-17 / 23:22:08
God kväll fina läsare!

Tillbaka på hotellet igen efter en myskväll i Milano. Italiensk pizza till middag i en gränd och sedan gick vi vidare för efterrätt. Blev en bägare i maxistorlek med italiensk glass på en brygga vid en av kanalerna i stan. Mass lyktor tända överallt och livemusik från restauranger i närheten. Stämningen var som på film, hur mysigt som helst!

Nu ska vi strax krypa i säng. Imorgon blir det hotellfrukost och sedan en runda i stan innan vi drar vidare mot lite nordvästrare breddgrader. Får se om vi har något internet där. Annars får ni veta så snart som möjligt vart vi tågat oss!

God natt på er

I Italien igen

2012-06-17 / 17:52:25
Hej igen!

Nu är vi framme på nästa stopp på resan. Nämligen Vendig. Otroligt mysig och romantisk stad. Inte så mycket kulturellt att se direkt, men som sagt riktigt mysigt. Istället för stadsbuss åker man stadsbåt. Gabska häftigt, går olika linjer och mest hela tiden.. Det är verkligen vatten och broar överallt, precis som jag sett framför mig. Och självklart gondoler. Massvis av dom, men kostar ca 700-800 kronor för rutt så vi hoppar över de!
Vi är precis hemma på hotellet igen efter att ha gått runt runt och lite halvt vilse i stan här.  Det är smågator överallt men tillslut hittar man någonstans där man varit förr och kan hitta rätt igen. Vi bor på ett gammalt palats som dom gjort om till hotell. Lite speciell inredning men det har sin charm.
Nu ska vi snart duscha och göra oss i ordning. Sen gå ut och äta middag på något mysigt ställe. Även bestämt att det blir italiensk glass till efterrätt. Mums, längtar redan!

De va allt för nu

pa fastlandet igen

2012-06-15 / 09:15:10
Hej pa er!

Nu ar vi tillbaka pa fastlandet igen. Eller sitter ihop med Sverige, som Victor valde att saga.
Ar tillbaka i Aten igen efter tva soliga och mysiga dagar pa Kreta. Dar vi enbart tagit det lugnt, solat och badat. Riktigt harligt faktiskt! Nu ska vi spendera dagen har innan vi aker vidare uppat i Europa. Vart vi ska far ni veta senare nar vi ar framme.
Det ar varmt aven idag, for ca 30 min sedan var det 33 grader i skuggan. Men bast att ta vara pa varmen nu nar vi ar har. Som de later hemifran ar de inge finvader direkt. Far se till att ta med solen nar vi kommer hem!

Har aven lyckats gjort av med lite pengar har nere och unnat mig en och annan pryl. Bla tre vaskor. Skyller pa min fina mormor, hon som gett mig den genen ;)
Antligen hittat en fin langklanning ocksa, som jag letat. Tjatat i ca tre mander innan jag akte att jag skulle kopa nagon fin och nu ar de gjort! Kopte mig en lite finare langklanning hemma pa Indiska innan jag akte, sa den har ar lite mer vardaglig och i en fin somrig farg. Tokgillar den!

Nog om de, Hoppas allt ar bra med er dar hemma.
En kommentar eller tva vore roligt ocksa. Sa jag vet vilka som laser har!

puss pa er

Stranden nästa

2012-06-13 / 11:18:28

Hej!

Har precis kommit tillbaka till hotellrummet efter en 6 km promenad till er pir ute i vattnet. Riktigt mysigt faktiskt!
Nu ska vi packa väskan, ta med fika och åka till stranden och slöa där resten av dagen. Ska bli riktigt skönt att få badet lite!

Puss på er

Nu är vi på Kreta

2012-06-13 / 07:17:32

Hej folket!

Ligger i skrivandets stund i hotellsängen och slappar lite. Ska snart pallra oss ut och få oss lite frukost.
Har anlänt till Heraklion, Kreta nu på morgonen. Hade 24 grader i skuggan klockan halv sju i morse. Känner på mig att det här lär bli en bra dag!

Halva resan är gjord nu men än har vi mycket kvar att se. Har redan hunnit med en hel massa och jag har njutit varenda sekund..

Återkommer något senare

Är här igen

2012-06-11 / 23:30:49

Hj igen!

Känner att jag varit flitig med uppdatering nu. Men vi har gratis wi-fi på hotellet så jag passar på.

Vi är precis tillbaka på rummet igen efter en jättemysig kväll. Tre rätters middag och fotboll på de med bästa tänkbara sällskap. Älskart!
Fotbollen sluta dock inte lika bra, men nästa match går de bättre :)

Nu ska vi sova så vi orkar upp och göra något vettigt av morgondagen innan vi lämnar Aten.

Puss på er!

Middag och fotboll

2012-06-11 / 19:11:38

Nu ger vi oss ut och äter gomiddag. Och kollar på Sverige i fotbollsem såklart. Ha en Bra kväll allihop!

En dag i Aten

2012-06-11 / 17:37:38

Hej på er!

Sitter på rummet nu och tar igen oss lite grann. Har varit en riktigt varm och skön dag idag. Vi klev upp i bra tid, köpte med oss lite frukost och åt på ett av torgen här i stan. Efter de traska vi runt och kollade på allt möjligt som Aten har att bjuda på. Självklart Akropolis och även mysiga grekiska gator med vita hus och blåa detaljer.
Efter en kulturell sväng runt stan provade vi på en grekisk glas som var utsökt!
Traskade sedan vidare i solen, shoppade lite och njöt. Köpte med oss lite vattenmelon från en marknad och åt till eftermiddags snacks;)
Lyckades ta några bilder idag men blogg.se verkar inte vilja samarbeta sp får försöka ladda upp dom senare.

Ikväll blir det middag ute och kolla på fotboll, Sverige-Ukraina. Ska bli roligt!
Imorgon åker vi till Kreta, mysigt :)

In Greece

2012-06-10 / 20:23:20

Hello!

Jag ligger nu död i sängen efter en hel dag i solen och en romantisk middag i Aten. Så ni förstår säkert själva, vi är i Grekland nu. Mysigt värre!
Har dock varit sinnessjukt varmt senaste dagarna. Igår spenderade vi dagen i Bari, Italien. Där vi åkte färjan till partas, Grekland över natten och förmiddagen idag. I alla fall så gick vi runt i Bari igår och försökte ständigt söka skugga men samtidigt ville vi ta vara på solen. Fast vi haft soligt varje dag, men e man på semester så är man. De slutade i alla fall med att vi satte oss i en park på en bänk, i skuggan och filade en stund. Till vår stora lycka tyckte vi att de blivit lite svalare och bestämde oss för att gå vidare. När vi sedan ser hur många grader det egentligen var i skuggan skrattade vi båda två. 30 grader och vi tyckte de var helt okej! Ja vi ska inte klaga att det är kallt iaf.
När vi landa i Aten idag och började gå in mot stan såg vi en skylt att det var 37 grader, i skuggan. Fick bli en taxi med AC in till stan. Hade svimmat inom hundra meter annars. Som sagt, värmen är det inget fel på. Inte något annat för den delen heller faktiskt. Vi njuter, myser och har det allmänt bra faktiskt.
Imorgon ska vi göra Aten, får se om jag lyckad ta några bilder sp jag kan uppdatera er lite ytterligare.

Kisses from Roma

2012-06-06 / 22:53:12

Nu är jag här igen.
Sitter för tillfället trötta och solkyssta efter en helmysig dag på Medelhavet.
Är framme i Rom nu men återstår att se hur många dagar vi blir här. Kanske känner så bara nu pga att det var mörkt ute och det första vi mötte var två skumma män som undra om vi ville åka med dom så dom skulle visa oss ett bra boende. Nej tack!
Sen direkt efter ligger de uteliggare efter uteliggare på gatan. Inte riktigt min grej. Men gissar på att staden lär visa sig från en bättre sida imorgon när det är ljust ute och inte lika läskigt. Hoppas de!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med Victor och sova.

PUSS

Med båt till Italien

2012-06-04 / 18:16:48

Imorgon kväll hoppar vi på den båten och spenderar ett dygn där innan vi landar i Italien. Rutten förbi Sardinien gick tydligen bara två gånger i veckan och de var idag och på fredag. Eftersom vi redan betalat boende här i natt kunde vi inte åka ikväll och på fredag känns för långt bort. Så imorgon åker vi!

Soliga hälsningar från Barcelona

2012-06-04 / 14:02:42

Hej på er!

Lite snabb uppdatering från oss.
För tillfället är vi i Barcelona, blev en natt längre än planerat. Blir ingen sväng till Paris som det verkar nu, då alla boende i vår prisklass är fullbokade.
Vi tar därför färjan här ifrån till Italien via Sardinien imorgon. Dock imorgon kväll, så har en dag till här att bara steka runt.
Hur vi gör sen när vi är i Italien vet vi inte än. De tar vi då!
Kämpar verkligen med mig själv och att vara lite mer impulsiv utan bli stressad. Så tror den här resan lär vara en riktigt lärorik resa för mig.
Hoppas alla ni där hemma har det bra. Vi har det varmt och gott och vi njuter varje sekund!

PUSS

riga flygplats

2012-06-01 / 06:24:15
hej folket!
i skrivandets stund sitter jag ich victor pa Riga flygplats. riktigt trotta ar vi efter att ha sovit cirka tva-tre timmar, pa en bank och kallt va de..
vihar nu hittat ipads med gratis ibternet, sa vi forsoker driva tiden lite tills flyget gar mot varmen. skont!
antar de inte larbli sarskilt mycke skrivet har, men de struntar jag i.nu har vi semester..
hoppas ni far en bra manad hemma, for de ska vi ha.